Επιστήμονες της Boeing επεξεργάζονται μια νέα ιδέα για την κατάσβεση πυρκαγιών και πιο συγκεκριμένα την συμμετοχή στην πυρόσβεση μεγάλων μεταγωγικών στρατιωτικών αεροσκαφών (π.χ τα C-130). Το φορτίο των αεροσκαφών θα είναι μεγάλα κιβώτια τα οποία θα απελευθερώνονται πάνω από τις πυρκαγιές. Στο εσωτερικό των κιβωτίων θα βρίσκονται ειδικοί σάκοι που θα περιέχουν νερό ή επιβραδυντικό υλικό φωτιάς.
«Ξύλινα» μπαλόνια
Την νέα μέθοδο πυρόσβεσης μελετούν οι ειδικοί του Phantom Works Lab, του τομέα ερευνών της Boeing που είναι γνωστός για τις πρωτοποριακές αεροναυπηγικές τεχνολογίες και συστήματα που αναπτύσσει. Οι ερευνητές της Boeing συνεργάζονται με την εταιρία Weyerhaeuser που ειδικεύεται στην αποδοτικότερη και πιο οικολογική αξιοποίηση των δέντρων. Η μέθοδος με την οποία πειραματίζονται είναι η τοποθέτηση στο εσωτερικό μεγάλων στρατιωτικών αεροσκαφών κιβωτίων μήκους ενός μέτρου που θα περιέχουν βιοδιασπώμενους πλαστικούς σάκους μέσα στους οποίους θα υπάρχει είτε νερό είτε επιβραδυντικό φωτιάς.
Υπολογίζεται ότι κάθε σάκος θα περιέχει περίπου 900 λίτρα νερού ή ανάλογη ποσότητα επιβραδυντικού. Κλειδί για την επιτυχία της μεθόδου είναι η απελευθέρωση του νερού ή του επιβραδυντικού να γίνεται όσο το δυνατόν πιο κοντά στην πυρκαγιά αφού αν η απελευθέρωση γίνει σε μεγάλο ύψος υπάρχει ο κίνδυνος το μεγαλύτερο μέρος τους να παρασύρεται από τον άνεμο και να μην πέφτει στις εστίες των πυρκαγιών.
Έχουν ήδη ξεκινήσει οι δοκιμές και αναμένονται σύντομα τα πρώτα αποτελέσματα αφού θα είναι εξαιρετικά σημαντική και πολύτιμη η συμμετοχή στα πυροσβεστικά μέσα και αεροσκαφών που δεν είναι σχεδιασμένα για πυρόσβεση.
Την νέα μέθοδο πυρόσβεσης μελετούν οι ειδικοί του Phantom Works Lab, του τομέα ερευνών της Boeing που είναι γνωστός για τις πρωτοποριακές αεροναυπηγικές τεχνολογίες και συστήματα που αναπτύσσει. Οι ερευνητές της Boeing συνεργάζονται με την εταιρία Weyerhaeuser που ειδικεύεται στην αποδοτικότερη και πιο οικολογική αξιοποίηση των δέντρων. Η μέθοδος με την οποία πειραματίζονται είναι η τοποθέτηση στο εσωτερικό μεγάλων στρατιωτικών αεροσκαφών κιβωτίων μήκους ενός μέτρου που θα περιέχουν βιοδιασπώμενους πλαστικούς σάκους μέσα στους οποίους θα υπάρχει είτε νερό είτε επιβραδυντικό φωτιάς.
Υπολογίζεται ότι κάθε σάκος θα περιέχει περίπου 900 λίτρα νερού ή ανάλογη ποσότητα επιβραδυντικού. Κλειδί για την επιτυχία της μεθόδου είναι η απελευθέρωση του νερού ή του επιβραδυντικού να γίνεται όσο το δυνατόν πιο κοντά στην πυρκαγιά αφού αν η απελευθέρωση γίνει σε μεγάλο ύψος υπάρχει ο κίνδυνος το μεγαλύτερο μέρος τους να παρασύρεται από τον άνεμο και να μην πέφτει στις εστίες των πυρκαγιών.
Έχουν ήδη ξεκινήσει οι δοκιμές και αναμένονται σύντομα τα πρώτα αποτελέσματα αφού θα είναι εξαιρετικά σημαντική και πολύτιμη η συμμετοχή στα πυροσβεστικά μέσα και αεροσκαφών που δεν είναι σχεδιασμένα για πυρόσβεση.
0 σχόλια:
Σχολίασε το.....